Activities per year
Project Details
Description
Videnscenter for digital teknologiforståelse vil udforske, hvordan børn og unge konstruktivt og kritisk kan være medskabere af de digitale teknologier, som danner rammer for vores liv, fællesskaber og samfund. Ambitionen er, at alle børn og unge, uanset, køn, postnummer eller social baggrund, får viden om digital teknologiforståelse, så de konstruktivt og kritisk kan deltage som demokratiske borgere i et digitaliseret samfund.
Aarhus Universitet og Københavns Professionshøjskole er værtsorganisationer på vegne af deres respektive sektorer og varetager henholdsvis forankring af digital teknologiforståelse på de gymnasiale og videregående uddannelser, og grundskole og læreruddannelse.
Centret er støttet med 50 mio. kr. af Lundbeckfonden, Novo Nordisk Fonden og Villum Fonden i en programperiode 2023 – 2028.
Aarhus Universitet og Københavns Professionshøjskole er værtsorganisationer på vegne af deres respektive sektorer og varetager henholdsvis forankring af digital teknologiforståelse på de gymnasiale og videregående uddannelser, og grundskole og læreruddannelse.
Centret er støttet med 50 mio. kr. af Lundbeckfonden, Novo Nordisk Fonden og Villum Fonden i en programperiode 2023 – 2028.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 14/08/23 → 13/08/27 |
Links | https://tekforstaa.dk/ https://www.linkedin.com/company/videnscenter-for-digital-teknologiforst%C3%A5else/ |
Collaborative partners
- VIA University College
- UCL University College
- University College Absalon
- University College South Denmark
- Aarhus University
- University of Copenhagen
- Læremiddel.dk - Nationalt Videncenter for Læremidler
- University College Copenhagen (lead)
Keywords
- learning, educational science and teaching
Press/Media
Activities
- 1 Seminar
-
Åbningskonference for Videnscenter for Digital Teknologiforståelse
Georgsen, M. (Paricipant)
4 Dec 2023Activity: Participating in or organising an event types › Seminar