Project Details
Description
Kompetenceudviklings- og kapacitetsopbygningsprojekt for ni skoler i Område Amager i Københavns Kommune. Projektet understøtter Område Amagers ambition om at fremme elevernes motivation for og læring i matematik.
Ca. 100 matematiklærere og -vejledere deltager i projektet, og fokus for indsatsen er at klæde deltagerne på til at udvikle undersøgende matematikundervisning gennem et styrket og udviklingsorienteret fagteamsamarbejde. Projektet introducerer en cyklisk samarbejdsmodel baseret på fælles udvikling af undervisningsdesigns; afprøvning af disse i praksis og efterfølgende fælles evaluering og vidensdeling.
Projektet er finansieret af bevilling fra A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
Ca. 100 matematiklærere og -vejledere deltager i projektet, og fokus for indsatsen er at klæde deltagerne på til at udvikle undersøgende matematikundervisning gennem et styrket og udviklingsorienteret fagteamsamarbejde. Projektet introducerer en cyklisk samarbejdsmodel baseret på fælles udvikling af undervisningsdesigns; afprøvning af disse i praksis og efterfølgende fælles evaluering og vidensdeling.
Projektet er finansieret af bevilling fra A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/04/22 → 31/12/23 |
Keywords
- educational science
- skill development
- cooperation
- innovative teaching
- school development
- education
- counseling
- motivation
- municipalities
- learning
- public school
- mathematics
- didactics