Ordblindevenlig didaktik i ungdomsskolens 10. klasser

Project Details

Description

Sparringsforløb med fagteams om udvikling af ordblindevenlig didaktik og undersøgelse af eget læringsmiljø

Layman's description

Et forløb bestående af faglige input om ordblindhed og ordblindevenlige tiltag, undersøgelse af eget læringsmiljø samt afprøvninger i undervisning, supervision og afsluttende sparring i teams med det formål at klæde de ordblinde elever endnu bedre på til videre uddannelse og inkludere ordblinde i fagene.

Key findings

Den deltagende elevgruppe var særdeles og overraskend udfordrede mht. opmærksomhed og læringsparathed. Ordblindhed viste sig at være et af de mindre problemer for elevgruppen og dens undervisere. Afprøvning og sparring gav imidlertid inspiration til nye undervisningstiltag der kan skabe bedre deltagelsesmuligheder for ordblinde elever.
StatusFinished
Effective start/end date01/06/2231/10/22

Keywords

  • children and youth