Projects per year
Project Details
Description
Projektet har fokus på at anvende en ny forskningsbaseret tilgang – kaldet læringsspor – for at forbedre matematikundervisningen i Danmark. Læringsspor udgør en intuitiv tilgang til tal og algebra, som har opnået lovende resultater i international forskning. Projektet har to overordnede mål. Det ene er at kompetenceudvikle alle matematiklærere på folkeskoler i Kalundborg Kommune, så de får mulighed for at inddrage læringsspor i undervisningen. Det andet er, i samarbejde med matematiklærerne, at udvikle og afprøve to læringsspor, der retter sig specifikt mod 2. klasse i den danske folkeskole.
| Short title | På sporet |
|---|---|
| Status | Active |
| Effective start/end date | 01/02/24 → 31/01/26 |
Keywords
- teacher education
- education, professions and jobs
Projects
- 1 Active
-
Fælles indsats for tal og algebra
Skott, C. K. (Principle researcher), Kaas, T. (Co-researcher), Blomhøj, M. (Co-researcher), Schou, M. (Co-researcher), Pedersen, P. L. (Co-researcher) & Johansen, M. (Co-researcher)
01/01/22 → 24/02/26
Project: Other