Projects per year
Project Details
Description
Projekt “Pædagoger på sprogvisit - pilotprojekt” havde til formål at udvikle pædagogers sprogstimulerende arbejde i børnehaven i Lolland Kommune.
I efteråret 2015 kørte et pilotprojekt i 1 daginstitution i kommunen.
Målet var, at pædagoger ved at besøge en anden institution og observere andre pædagogers praksis skulle finde inspiration til at udvikle egen praksis.
Sprogvisit som metode til udvikling er inspireret af Forbløffende praksisser – en antropologisk metode, der går ud på at undersøge et felt med en åben og nysgerrig indstilling. Vigtige elementer i metoden er struktureret observation, efterfølgende reflekterende teamsamtale og afprøvning af nye tiltag.
I efteråret 2015 kørte et pilotprojekt i 1 daginstitution i kommunen.
Målet var, at pædagoger ved at besøge en anden institution og observere andre pædagogers praksis skulle finde inspiration til at udvikle egen praksis.
Sprogvisit som metode til udvikling er inspireret af Forbløffende praksisser – en antropologisk metode, der går ud på at undersøge et felt med en åben og nysgerrig indstilling. Vigtige elementer i metoden er struktureret observation, efterfølgende reflekterende teamsamtale og afprøvning af nye tiltag.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/08/15 → 30/11/15 |
Links | http://www.videnomlaesning.dk/projekter/paedagoger-paa-sprogvisit-pilotprojekt/ |
Keywords
- language development
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
Projects
- 1 Finished
-
Pædagoger på sprogvisit
Basse, L. (Co-researcher), Andersen, K. V. (Co-researcher), Reusch, C. (Co-researcher), Basse, L. (Co-researcher), Andersen, K. V. (Co-researcher), Brok, L. S. (Principle researcher), Reusch, C. F. (Co-researcher), Basse, L. (Co-researcher), Andersen, K. V. (Co-researcher) & Storgaard, L. C. (Principle researcher)
01/08/16 → 31/12/18
Project: Development project/ Innovation
File