Pædagogers faglighed i skolens praksisser

    Project Details

    Description

    "Pædagogers faglighed i skolens praksisser" er et projekt under forskningssatsningen ”Pædagogens faglige rolle i skolen”. Formålet med satsningen er, at producere viden om, hvordan pædagogers faglighed bliver til og virker i skolen, som den ser ud efter folkeskolereformen af 2013/2014. Dette gøres både empirisk og eksperimentelt. Empirisk arbejdes der med hverdagsetnografier, der følger tilblivelser af pædagogers faglighed i skolens forskellige praksisser, hvor pædagogisk faglighed produceres og distribueres.

    Projektet består af:

    1.Delprojekt: Pædagogers faglighed i litteraturen. Et videnspolitisk review af de måder pædagogers faglighed bliver til på i litteratur om pædagoger i skolen.

    2.Delprojekt: Pædagogers faglighed i skolens organiseringspraksisser. Et komparativt feltstudie af forskellige skolers måder at muliggøre pædagogers faglighed gennem elevers skoleskemaer, og de praksisser der får skoleskemaer til at blive til, og fungere i hverdagen. I dette delprojekt vil der være fokus på ledelses-, organiserings-, arbejds- og samarbejdspraksisser mellem pædagoger, lærere og ledelse, der får betydning for pædagogers faglige tilblivelse i skolen.


    StatusFinished
    Effective start/end date01/09/1722/12/20