Pædagogisk arbejde i skolen efter reformen. Fælles skabelse af viden og nye faglige praksisser i samspillet mellem skole- og fritidspædagogiske traditioner (203407)

Project Details

Description

Projektet har fokus på, hvordan der med udgangspunkt i fælles analyser af eksisterende viden, faglighed og samarbejdsformer i det pædagogiske arbejde i SFO og skole kan udvikles nye praksisser, der bidrager til at udvikle såvel deltagernes faglighed, læringsmiljøet i skolen samt det tværprofessionelle samarbejde omkring børn og undervisning i skolen. Det overordnede formål med projektet er, via et aktionsforskningsinspireret design, at kvalificere pædagogmedhjælpere og pædagogisk til kollektivt at a) undersøge og analysere egen pædagogiske praksis set i lyset af den nye folkeskolereform og de lokale mulighedsbetingelser b) udvikle og afprøve eksperimenter med nye praksisformer, hvor pædagogmedhjælperes og pædagogers viden og faglighed sættes i spil c) bringe egen faglighed i spil i teamsamarbejdet i skolen.

Projektet kaldes også SFO under forandring PUF

Projektet arbejder med både grundforskning og anvendt forskning.
StatusFinished
Effective start/end date01/08/1415/09/15

Collaborative partners

  • (lead)
  • FOA (Project partner)

Keywords

  • professional bachelor programmes
  • professional identity

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.