Ph.d.- projekt: Fantasiens eksistenspædagogiske grammatik - Et eksistentielt hermeneutisk studie af mellemtrinselevers møde med kunstneres undervisning i skabende kunstneriske kommunikationsformer

Project Details

Description

Fantasien hvor mennesket former og formes af sine forestillinger spiller en afgørende rolle i tilblivelsen af den menneskelige subjektivitet, og er på mange måder den mest menneskelige af alle vore evner. Formålet med dette ph.d.-projekt er, ud fra et eksistenspædagogisk perspektiv, at undersøge relationen mellem elevers skabende arbejde med kunstneriske kommunikationsformer i undervisningen og anvendelsen af deres fantasi. Gennem et kombineret observations- og interviewstudie undersøges det, hvilke eksistensmuligheder undervisningen kan bidrage til, når mellemtrinselever i skolen møder professionelle kunstneres undervisning i kunstneriske kommunikationsformer, hvor eleverne skal anvende deres fantasi på forskellige måder.
Short titleFantasiens eksistenspædagogiske grammatik
StatusActive
Effective start/end date01/08/2231/12/26

Keywords

  • learning, educational science and teaching