Project Details

Description

Playful Learning Praxis bygger videre på projektet Playful learning udvikling (2018-2022). I denne projektfase vil fokus være på nationale og lokale udviklingsfællesskaber og partnerskaber på tværs af grund-, videreuddannelse og praksis - med det legende som fælles tematisk ramme for udvikling af pædagogik og didaktik. Projektet bevæger sig dermed ud i praksis med en solid bagage af høj faglighed og handlekompetence i forhold til legende tilgange til læring.
Formålet med projektet er: AT skabe forudsætninger for, at både studerende, pædagoger og lærere i hele Danmark kan udvikle faglige kompetencer, der sætter dem i stand til at udforske, anvende og formidle legens kvaliteter i udviklings- og læreprocesser.

Key findings

Målsætninger frem mod 2026
+ Børn i danske dagtilbud og skoler oplever pædagogisk kvalitet præget af
innovativ og legende pædagogik, der understøtter deres holistiske udvikling og deres lyst til at lære.

+ Studerende, pædagoger og lærere oplever sammenhæng mellem nye legende læringsstrategier og den daglige pædagogiske praksis i dagtilbud og
skoler.
StatusActive
Effective start/end date01/01/2331/12/25

Collaborative partners

  • VIA University College (Project partner)
  • UCL University College (Project partner)
  • University College Absalon (Project partner)
  • University College Copenhagen (Project partner)
  • LEGO Fonden (Project partner) (lead)
  • University College South Denmark (Project partner)