Projects per year
Project Details
Description
UCLs andel af nationalt projekt Playful Learning, der er et samarbejde mellem LEGO-Fonden og UC-sektoren. Projektets vision er at implementere legende tilgange til læring i de danske daginstitutioner og grundskoler. Projektets strategiske indsats er at levere mindset, metoder, underviserkompetencer og curriculære aftryk på læreruddannelsen og pædagoguddannelsen, samt etablere Play Labs. Forventet løbetid: 2019-2024.
Layman's description
Udvikling af legende tilgange til læreprocesser på Pædagoguddannelsen og Læreruddannelsen mhp. udbredelse af legende læring i daginstitutioner og skoler.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 01/08/18 → 31/12/24 |
Collaborative partners
- Kabooki - LEGO wear
- Professionshøjskolerne DK (lead)
Keywords
- aesthetics and didactics
- learning, educational science and teaching
- learning
- aesthetic learning processes
- play
-
Playful Learning Praxis
Schneider, M. & Høj, B. B.
01/01/23 → 30/06/26
Project: Development project/ Innovation
-
Leg for dig
Kamstrup, K., Skovdal, M., Rahbek, L. H., Knage, M. & Haslam, T. L.
01/01/21 → 31/12/24
Project: Development project/ Innovation
-
Udvikling af Professionsspil: Rolle og spilbaseret undervisningsforløb - et didaktisk design
01/01/21 → 30/06/21
Project: Development project/ Innovation
Activities
- 1 Seminar
-
Virtuel bølgedag
Ellen Ravn Habekost (Arranger), Anna Busk Rasmussen (Arranger) & Peter Mikael Jensen (Arranger)
26 Mar 2021Activity: Participating in or organising an event types › Seminar