Project Details

Description

Play@Heart er et skoleudviklingsprojekt med fokus på legende tilgange til teknologiforståelse. Målet er at klæde skolerne på til at styrke børns kreative og eksperimenterende tilgang til verden. Gennem en pædagogisk udforskningsekspedition undersøges samspillet mellem børns leg med digitale teknologier og deres udvikling og læring.
Play@Heart (P@H) er en del af en portefølje af projekter gennem Playful Learning programmet, som skal bidrage til opbygge kapacitet blandt professionelle i det formelle uddannelsessystem med henblik på at understøtte børns nysgerrige og undersøgende tilgang til verden gennem legende tilgange.

Layman's description

Play@Heart er et skoleudviklingsprojekt med fokus på legende tilgange til teknologiforståelse. Målet er at klæde skolerne på til at styrke børns kreative og eksperimenterende tilgang til verden. Gennem en pædagogisk udforskningsekspedition undersøges samspillet mellem børns leg med digitale teknologier og deres udvikling og læring.

Key findings

Fra Rambølls evaluering af år 2:
#1. Legende tilgange til teknologiforståelse i praksis:
Det er udfordrende at kombinere legende tilgange og teknologiforståelse i arbejdet med et fagligt emne, uden at et af de tre elementer træder i baggrunden.
#2. Elevernes udbytte af legende tilgange til teknologiforståelse:
Legende tilgange til teknologiforståelse skaber flere deltagelsesmuligheder og styrker motivation for at lære. Dog er der forskelle på tværs af elevgrupper.
#3. Pædagogisk personales viden, holdninger og kompetencer
Motivationen for at arbejde med legende tilgange til teknologiforståelse er fortsat høj. Pædagogisk personale efterspørger dog fortsat mere viden om teknologiforståelse.
#4. Skolernes omsætning af projektmodellen:
Kapacitetsteams er gået i gang med at udbrede legende tilgange til teknologiforståelse til kollegaer, men co-teaching-forløbene foregår ikke så ofte eller systematisk som forventet.
#5. Organisatoriske rammer og ledelsesunderstøttelse
Ledelsen har arbejdet med at indtage en mere aktiv rolle, og de har arbejdet mere bevidst med at motivere pædagogisk personale til at eksperimentere med legende tilgange til teknologiforståelse i praksis. Der er dog fortsat potentiale for at lede tættere på praksis på flere skoler.
Short titlePlay@Heart
AcronymP@H
StatusFinished
Effective start/end date01/04/2130/06/24