Project Details
Description
Invitation til undervisere og forskere ved UC SYD til at bidrage til en forskningsantologi om professionsdannelse og samarbejde på tværs i skolen.
Emnet er særligt aktuelt, da folkeskolereformen fra 2014 stiller øgede krav til læreres samarbejde med andre aktører, særligt pædagoger, og samtidig udfordrer skoleledelsernes evne til at organisere et tværprofessionelt samarbejde i skolen og etablere en åben skole i samspil med det omgivende samfund.
Projektdeltagerne er redaktører af forskningsantologien.
Emnet er særligt aktuelt, da folkeskolereformen fra 2014 stiller øgede krav til læreres samarbejde med andre aktører, særligt pædagoger, og samtidig udfordrer skoleledelsernes evne til at organisere et tværprofessionelt samarbejde i skolen og etablere en åben skole i samspil med det omgivende samfund.
Projektdeltagerne er redaktører af forskningsantologien.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/08/16 → 01/11/17 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- schools, courses and institutions
- children and youth
- management, organizational development and innovation
- education, professions and jobs