Relationspædagogik i et inkluderende perspektiv - et udviklingsprojekt på tværs af teori og praksis

Project Details

Description

Pædagogstuderende i Jelling fra årgang 09 har i 6. og 7. semester deltaget i projektet og har fået viden og erfaringer med relationsarbejde og inklusion – set fra barnets perspektiv. De har læst vigtig teori, været ude i daginstitutioner og iagttage ud fra analytiske perspektiver – og deltaget i drøftelser med pædagoger, undervisere og forsker Ane Qvortrup.
”Formålet var udvikling af viden om relationspædagogik- såvel i praksisfeltet, som hos vores studerende. Vi ønskede at supplere relationspædagogikken med et inkluderende perspektiv, der tager højde for, at børn er forskellige og derfor bidrager med forskellige ressourcer til fællesskabet.”
StatusFinished
Effective start/end date01/01/1231/12/13

Collaborative partners

  • (lead)
  • The Danish University of Education (Project partner)
  • Havnely, Vejle Kommune (Project partner)
  • Skov og Idrætsinstitutionen Bøllen, Randbøl (Project partner)
  • Onkel og Tante, Rugsted (Project partner)

Funding

  • UCL University College

Keywords

  • social work