Project Details
Description
Følgeforskningsprojektet sætter fokus på de fagprofessionelles samarbejde og har som formål at undersøge og udvikle viden om, hvad der henholdsvis fremmer og hæmmer det virkningsfulde samarbejde i udvikling af inkluderende fællesskaber i skoler/dagtilbud.
I projektet forstås samarbejde både som samarbejde om og i praksis, dvs. at samarbejde ikke bare udgøres af møder og samtaler om praksis, men også at de fagprofessionelle handler sammen i praksis.
Det virkningsfulde defineres i denne sammenhæng som et samarbejde, der skaber reel forandring i og af praksis, så flere børn får mulighed for at deltage, lære og udvikle sig.
I dette projekt vil et øget samspil mellem almen- og specialtilbud endvidere have et særligt fokus
I projektet forstås samarbejde både som samarbejde om og i praksis, dvs. at samarbejde ikke bare udgøres af møder og samtaler om praksis, men også at de fagprofessionelle handler sammen i praksis.
Det virkningsfulde defineres i denne sammenhæng som et samarbejde, der skaber reel forandring i og af praksis, så flere børn får mulighed for at deltage, lære og udvikle sig.
I dette projekt vil et øget samspil mellem almen- og specialtilbud endvidere have et særligt fokus
Key findings
Det er projektets ambition at kunne identificere betingelser, begrundelser og betydninger, som projektets aktører oplever og erfarer undervejs i projektet og således styrke den empiriske forskning om samarbejde i og om inkluderende praksis i skole- og dagtilbud.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 01/02/23 → 31/12/24 |
Collaborative partners
- Skanderborg Kommune (lead)
Keywords
- inclusion