SIGGRAPH 2019 - Uddannelses-, erhvervs-, og investeringsfremstød i Los Angeles 2019

  • Sabra, Jakob Borrits (Principle researcher)
  • Thorning, Morten Harpøth (Co-researcher)
  • Holmskov, Henrik (Co-researcher)
  • Husballe, Andreas (Co-researcher)
  • Jeppesen, Frederik (Co-researcher)
  • Kruse, Kasper (Co-researcher)
  • Holm, Anders (Principle researcher)
  • Wray, Sebastian Damm (Principle researcher)

Project Details

Description

Projektets formål var strategisk satsning på repræsentation og markedsføring i Los Angeles, af Viborg som animationsklynge og kreativt udviklingsmiljø indenfor produktion af kunst, animation, film og visuelle effekter. Projektet var i samarbejde med Erhverv og Udvikling, Viborg Kommune; Fonden Arsenalet; Udenrigsministeriet - Invest In Denmark; Center for Animation, Visualisering og Digital Fortælling - The Animation Workshop, VIA University College og Erhvervskonsortiet Vision Denmark.
Projektet omfattede rejser af delegation til konferencen SIGGRAPH 2019 i Los Angeles, og herunder opsætning af messestand, afvikling af social events, netværksmøder, virksomhedsbesøg og præsentationer.
Delegationen bestod af Jakob Borrits Skov Sabra - Center for Animation, Visualisering og Digital Fortælling, Henrik Holmskov - Erhverv og Udvikling, Viborg Kommune, Andreas Husballe fra Vizlab Studios, Arsenalet og Frederik Jeppesen fra MÖRK, Arsenalet.
Foruden deltagelse i konference, bidrog projektet med 18 m2 messestand på virksomhedsmessen (bemandet med 3 personer i 4 dage), 2 virksomheds demostsationer med spil og spilbare projekter udviklet på The Animation Workshop og Arsenalet, præsentation af Viborgs animationsmiljø for netværk af SIGGRAPH chapters, værtsskab og præsentation af Professional Training og Open Workshop ved et netværks event i Los Angeles. Derudover en række af forretningsmøder og virksomhedsbesøg.

Layman's description

Deltagelse i konference og virksomhedsmesse SIGGRAPH 2019 i Los Angeles.

Key findings

-18 m2 fuldt funktionel og udsmykket messestand-Demonstration af Burning Daylight (spil)-Demonstration af Vizlab produktioner (VR-spil og udviklingsprojekter)-Screening af film på stand-Forretningsmøde med Mike Wuethrik, Head og Tech, Media & Entertainmnet Innovation Group, Unity Technologies-Forretningsmøde og besøg ved Intel Studios, Diego Prilusky, Chief Creative & GM Intel Studios. Tour studierne ved Marcie Greene, Chief of Staff Intel Studios-Forretningsmøde med The Foundry Joyce Parukanil, marketingsansvarlig og Sara Lewitt-Forretningsmøde ved Epic Game - Unreal Engine ved Craig Laliberte, Business Development Manager og Director of Education Lisa Tenorio, samt Luis Cataldi, Global Education Evangelist (high level).-Forretningsmøde ved SIDE FX ved Julie Lottering, Educational Manager (Houdini)-Aftale om Side FX Certificering på Professional Training Departments Houdini kursus ved Andrew Lowell.-Præsentation af VFX kurser, moduler og residencies ved netværksmøde for Houdini LA User group event.-Præsentation af Viborg SIGGRAPH Chapter og Center for Animation, Visualisering og Digital Fortælling på SIGGRAPH Chapters Fast Forward seminar.
Short titleSIGGRAPH 2019
StatusFinished
Effective start/end date01/01/1931/12/19

Collaborative partners

Keywords

  • aesthetics, design and media

Fingerprint

Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.