Activities per year
Project Details
Description
Børn, der er bosat uden for eget hjem, befinder sig i en særlig livssituation, der kan give anledning til vanskeligheder i deres skolegang og fritidsliv. De forbinder ofte skole og fritidsliv med problemer, nederlag og konflikter. Nogle forlader skolen med den erfaring, at de ikke kan indgå i skolemæssige læringsdagsordener.
Forskningsprojektet undersøger, hvordan professionelle støtter børn og unge, der bor uden for eget hjem, i at deltage i læringsfællesskaber med andre børn, hvad enten det handler om den almene skole, specialklasse, specialskole, fritidsaktiviteter eller i børnenes frie tid.
Det overordnede formål er at søge viden om, hvordan professionelle i special- og socialpædagogiske foranstaltninger samarbejder om at bane vejen for, at disse børn kan inkluderes i skole- og fritidssammenhænge.
Forskningsprojektet undersøger, hvordan professionelle støtter børn og unge, der bor uden for eget hjem, i at deltage i læringsfællesskaber med andre børn, hvad enten det handler om den almene skole, specialklasse, specialskole, fritidsaktiviteter eller i børnenes frie tid.
Det overordnede formål er at søge viden om, hvordan professionelle i special- og socialpædagogiske foranstaltninger samarbejder om at bane vejen for, at disse børn kan inkluderes i skole- og fritidssammenhænge.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 02/09/13 → 01/04/15 |
Links | http://ucl.dk/forskning-og-innovation/projektcenteret/projekter/skolegang-og-fritidsliv-for-born-og-unge-bosat-uden-for-eget-hjem/ |
Keywords
- inclusion
- out-of-home placement
Activities
- 1 Lecture or presentation
-
"Doing nothing all over Again" - Children’s occupational participation in residential homes.
Gitte Stokholm (Introductory speaker)
22 May 2018Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
Research Output
- 6 Journal article
-
Putting the child at the center of inter-professional cooperation in out-of-home care
Schwartz, I., 2016, In: Child & Family Social Work.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Open Access -
Skal vi lege?
Schwartz, I., 2016, In: Vera. 74, p. 10-15 6 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research
-
Konflikt og samarbejde mellem ressourcepersoner og lærere
Mardahl-Hansen, T., 2015, In: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift. 52. årgang, 5/6 2015, p. 67-80 12 p.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review