Activities per year
Project Details
Description
Projekt Skrivesucces har til formål at styrke den skriftlige fremstilling hos elever i skriftsprogsvanskeligheder, herunder ordblinde elever. En netop gennemført kortlægning danner baggrund for udvikling og pilotafprøvning af opkvalificerende materialer, der skal fremme elevernes skriftsproglige kompetence gennem klasseundervisning med skriveundervisningsmetoden Self-Regulated Strategy Development (SRSD). Målet er at skabe evidens for metodens effekt for elever i skriftsprogsvanskeligheder i en dansk kontekst med henblik på at iværksætte tiltag omkring elevernes skrivekompetence på et stærkere evidensgrundlag. Projektet er et nationalt projekt, hvor fageksperter fra seks professionshøjskoler under ledelse af Nationalt Videncenter for Læsning (herunder Nationalt Videnscenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder (NVOL))
samarbejder om projektet. Denne organisering og forankring er væsentlig, da det skaber mulighed for formidling af projektets resultater til grundskolens praksis gennem lærer-, efter- og videreuddannelse.
samarbejder om projektet. Denne organisering og forankring er væsentlig, da det skaber mulighed for formidling af projektets resultater til grundskolens praksis gennem lærer-, efter- og videreuddannelse.
Short title | Skrivesucces |
---|---|
Status | Active |
Effective start/end date | 01/08/23 → 30/06/26 |
Collaborative partners
- VIA University College (lead)
- University College Copenhagen
- Aarhus University
- UCL University College
- Nationalt Videnscenter for læsning
- Nationalt Videncenter for Læsning
- Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
- University College of Nothern Denmark
Keywords
- school
-
Skriv! Les! 2024
Engmose, S. F. (Speaker) & Fredsø-Rauer, J. (Speaker)
6 May 2024 → 8 May 2024Activity: Participating in or organising an event types › Conference
-
23rd European Conference on Literacy & 7th Panhellenic Literacy Conference: Literacy for All: New Challenges, New Perspectives
Engmose, S. F. (Introductory speaker)
24 Jun 2024Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Evaluering af elevtekster
Engmose, S. F. (Introductory speaker) & Brink, E. T. (Introductory speaker)
29 Aug 2024Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation