Project Details
Description
I projektet undersøges hvordan småbørn i alderen 1-4 år gennem deres handlinger søger deltagelse blandt jævnaldrende. Disse handlinger kan både være kropslige- og sproglige markeringer af opmærksomhed rettet mod deltagelse i legefællesskabet. Derudover undersøges hvilken betydning pædagogers måder at adressere og praktisere interesse for børns intentioner og markeringer, har for børns deltagelsesmuligheder i legefællesskabet. Projektets interesserer sig særligt for de børn der på lavmælte måder søger legefællesskabet, men kan være i risiko for at stå uden for fællesskabet, hvilket kalder på en pædagogisk opmærksomhed blandt voksne i dagtilbud. Undersøgelserne foretages i fire dagtilbud i Syddanmark gennem etnografisk feltarbejde og kvalitative interviews.
Key findings
Legefællesskabet, Den styrkede pædagogiske læreplan, deltagelsesmuligheder, lavmælt, børneperspektiv,
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/21 → 01/01/23 |