Project Details
Description
Dette kompetenceudviklingsforløb er støttet med 50 arbejdstimer til syv adjunkter, der med udgangspunkt i observation i professionen vil sætte fokus på anderledes lærings- og undervisningsformer i læreruddannelsen.
Projektet forløber i fire faser:
1) Besøg på skoler med særligt fokus på anderledes og inspirerende læringsformer
2) Små arbejdsgrupper mødes og bruger inspirationen fra skolebesøgene til et bud på en konkret undervisningsgang i læreruddannelsen
3) Grupperne fremlægger på skift og får feedback fra hele projektgruppen
4) De færdigredigerede undervisningsforløb skrives ind i UCSJ-Wiki.
På sigt kunne et inspirationskatalog til undervisere på læreruddannelser udarbejdes i samarbejde med Pediapress.
Projektet forløber i fire faser:
1) Besøg på skoler med særligt fokus på anderledes og inspirerende læringsformer
2) Små arbejdsgrupper mødes og bruger inspirationen fra skolebesøgene til et bud på en konkret undervisningsgang i læreruddannelsen
3) Grupperne fremlægger på skift og får feedback fra hele projektgruppen
4) De færdigredigerede undervisningsforløb skrives ind i UCSJ-Wiki.
På sigt kunne et inspirationskatalog til undervisere på læreruddannelser udarbejdes i samarbejde med Pediapress.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/09/09 → 01/09/10 |
Links | http://www.viden.mobi/index.php?title=Society%2B |
Keywords
- didactics