Start med sprog - tal om tal

  • Bach Andersen, Tue (Co-researcher)
  • Bonnesen, Ane (Co-researcher)
  • Hedegaard, Dorit (Co-researcher)
  • Fals, Nethe (Co-researcher)
  • Hannibal, Sara Stefansen (Co-researcher)
  • Spahn, Kirsten Søs (Co-researcher)
  • Brok, Lene Storgaard (Principle researcher)

Project Details

Description

Projektet undersøger, hvordan skolerne i Snekkersten har iværksat en massiv indsats for at udvikle elevernes sproglige kompetencer i 0-3. klasse, da en stor gruppe børn i Helsingør Kommune begynder i skole med sproglige vanskeligheder. Udover det modtager skolen løbende et antal flygtningebørn, som har stort behov for sproglig støtte og inklusion.
I projektet anvendes metoden Lektionsstudier (Lesson Studies) som skal understøtte teamsamarbejdet mellem Børnehaveklasseledere, skolepædagoger og lærere.
StatusFinished
Effective start/end date01/12/1630/04/20