Project Details
Description
Projektet skal:
- Udvikle og undersøge et uddannelsesdidaktisk design, der kvalificerer grupper af studerende til at arbejde praksisnært med afsæt i en aktionslæringsbaseret tilgang til bachelorprojektet.
- Udvikle og undersøge et opgavedesign for bachelorprojektet, der kvalificerer og skaber rum for aktionslæringens potentiale.
Tilgangen er aktionslæring (og på dobbelt didaktisk niveau):
- Dels bachelorprojektgruppernes aktionslæring (lærerdidaktisk niveau)
- Dels Nissum-gruppens aktionslæring (professionsdidaktisk niveau)
Tilgangen til data er kvalitativ, dvs.:
- Udvælgelse og analyse af bachelorprojekter, der inddrager empiri genereret gennem Teaching Lab (2008-14)
- Analyse af censorrapporter (2008-14)
- Fokusgruppeinterview med tre studiegrupper á tre studerende omkring processen med efterfølgende meningskondensering - før, under, efter (2014-15)
- Observation af studiegruppernes arbejdsproces (2014-15)
- Indsamling og analyse af det skriftlige materiale, der knytter sig til Teaching Lab-forløbet (2014-15)
- Spørgeskemaundersøgelse med fokus på oplevelsen af mening – sammenligning af grupper af studerende (2015)
- Analyse af skriftlige deklarationer over det professionsfaglige udbytte af bachelorforløbet (2015)
- Analyse af bachelorprojekter udarbejdet på grundlag af bachelorforløbets designs (2015)
- Observation af mundtlig del af bacheloreksamen (2015)
- Analyse af eksaminatorer og censors vurdering af bachelorprojekterne udarbejdet på grundlag af bachelorforløbets designs (2015)
- Udvikle og undersøge et uddannelsesdidaktisk design, der kvalificerer grupper af studerende til at arbejde praksisnært med afsæt i en aktionslæringsbaseret tilgang til bachelorprojektet.
- Udvikle og undersøge et opgavedesign for bachelorprojektet, der kvalificerer og skaber rum for aktionslæringens potentiale.
Tilgangen er aktionslæring (og på dobbelt didaktisk niveau):
- Dels bachelorprojektgruppernes aktionslæring (lærerdidaktisk niveau)
- Dels Nissum-gruppens aktionslæring (professionsdidaktisk niveau)
Tilgangen til data er kvalitativ, dvs.:
- Udvælgelse og analyse af bachelorprojekter, der inddrager empiri genereret gennem Teaching Lab (2008-14)
- Analyse af censorrapporter (2008-14)
- Fokusgruppeinterview med tre studiegrupper á tre studerende omkring processen med efterfølgende meningskondensering - før, under, efter (2014-15)
- Observation af studiegruppernes arbejdsproces (2014-15)
- Indsamling og analyse af det skriftlige materiale, der knytter sig til Teaching Lab-forløbet (2014-15)
- Spørgeskemaundersøgelse med fokus på oplevelsen af mening – sammenligning af grupper af studerende (2015)
- Analyse af skriftlige deklarationer over det professionsfaglige udbytte af bachelorforløbet (2015)
- Analyse af bachelorprojekter udarbejdet på grundlag af bachelorforløbets designs (2015)
- Observation af mundtlig del af bacheloreksamen (2015)
- Analyse af eksaminatorer og censors vurdering af bachelorprojekterne udarbejdet på grundlag af bachelorforløbets designs (2015)
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/08/13 → 31/12/15 |
Collaborative partners
- VIA (lead)
- Lemvig Kommune (Project partner)
Keywords
- community of practice