Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive

Project Details

Description

Tiårigt forskningsprojekt, der følger tosprogede børns møde med og udvikling af skriftsprog i fem forskellige klasser på skoler i fem kommuner. Børnene følges, fra de starter i 0. klasse, til de afslutter 9. klasse. I hvert klasserum samarbejder en forskningsmedarbejder fra en professionshøjskole med klassens lærere og pædagoger om at tilrettelægge, gennemføre og evaluere læse- og skriveundervisning, der tilgodeser de tosprogede elevers forudsætninger og behov.
StatusFinished
Effective start/end date01/08/0830/06/18

Collaborative partners

  • VIA (lead)
  • The Danish University of Education (Project partner)
  • University College of Nothern Denmark (Project partner)
  • UCL University College (Project partner)
  • Vejle Kommune (Project partner)
  • Aarhus Kommune (Project partner)
  • Aalborg Kommune (Project partner)
  • Tarup Ungdomsskole, Odense Kommune (Project partner)
  • Københavns Kommune (Project partner)
  • Børne- og Undervisningsministeriet (Project partner)
  • Integrationsministeriet (Project partner)
  • Integrationsministeriet

Keywords

  • languages