Projects per year
Project Details
Description
Tværprofessionelt samarbejde er almindeligt i forhold til pædagogisk arbejde med børn, unge og voksne med særlige behov eller i udsatte positioner. Bl.a. er det almindeligt at der på specialskoler indgår forskellige faggrupper såsom lærere, pædagoger, fysioterapeuter mv. i arbejdet omkring børns læring. I pædagoguddannelsen fra 2014 er et tværprofessionelt element indlagt i uddannelsens specialiseringsdel. Hensigten med dette element er ifølge UCC’s studieplan; at styrke pædagogstuderendes kompetencer i at anvende deres pædagog faglighed i det tværprofessionelle samarbejde for at styrke kvaliteten i opgaveløsningen.
Dette er et forslag til et delprojekt i satsningen Tværprofessionelt samarbejde om inklusion og lige muligheder – har til formål at skabe viden om det tværprofessionelle samarbejdes betydning i social og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner. Delprojektet vil have særlig fokus på at undersøge og bidrage med viden om pædagogens perspektiver, bidrag og faglighed heri.
Delprojektet skal bidrage med viden i satsningens samlede vidensproduktion om tværprofessionelt samarbejde og har endvidere til formål at bibringe viden til brug i forbindelse med undervisning på specialiseringen Social og specialpædagogik i pædagoguddannelsen.
Spørgsmål til undersøgelse:
Hvilken betydning har tværprofessionelt samarbejde i social- og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner?
Og hvordan kommer pædagogens faglighed til udtryk i det tværprofessionelle samarbejde?
Dette er et forslag til et delprojekt i satsningen Tværprofessionelt samarbejde om inklusion og lige muligheder – har til formål at skabe viden om det tværprofessionelle samarbejdes betydning i social og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner. Delprojektet vil have særlig fokus på at undersøge og bidrage med viden om pædagogens perspektiver, bidrag og faglighed heri.
Delprojektet skal bidrage med viden i satsningens samlede vidensproduktion om tværprofessionelt samarbejde og har endvidere til formål at bibringe viden til brug i forbindelse med undervisning på specialiseringen Social og specialpædagogik i pædagoguddannelsen.
Spørgsmål til undersøgelse:
Hvilken betydning har tværprofessionelt samarbejde i social- og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner?
Og hvordan kommer pædagogens faglighed til udtryk i det tværprofessionelle samarbejde?
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/15 → 31/12/15 |
Keywords
- special needs education
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
Projects
- 1 Finished
-
Samarbejde på tværs om inklusion og lige muligheder
Sauzet, S. Ø. D. (Co-researcher), Jensen, C. R. (Co-researcher), Tofteng, D. M. B. (Principle researcher), Bladt, M. (Co-researcher), Madsen, L. (Co-researcher), Rasmussen, G. L. (Co-researcher), Sederberg, M. (Co-researcher), Ritchie, T. (Co-researcher), Stæhr, M. (Co-researcher), Olesen, C. F. (Co-researcher) & Hamre, B. F. (Co-researcher)
01/05/13 → 01/03/17
Project: Research
File