Project Details
Description
Udvikling af et tværprofessionelt spil. Undervisningsspil går kort fortalt ud på, at der skal være et scenarie i form af en konflikt – eller noget man gerne vil opnå. Det vil sige et handlerum, hvor den studerende skal “gøre noget”, og hvor ens valg får konsekvenser. Der skal med andre ord være noget at spille om - der skal være noget på spil. (Hanghøj. 2009).
Layman's description
https://youtu.be/ASjIEwIeNB4
Undervisningsspil har vist sig at være en virkningsfuld læringsplatform og derfor et hurtigt voksende vækstområde. Spil engagerer deltagerne på en helt særlig autentisk måde, sammenlignet med andre undervisningsformer. Et veldesignet læringsspil kan involvere mange deltagere på een gang og kan næsten uden en moderators mellemkomst give feedback, invitere til refleksion, og skabe erindringsværdige oplevelser, der nemt kan kobles til praksis.
Undervisningsspil har vist sig at være en virkningsfuld læringsplatform og derfor et hurtigt voksende vækstområde. Spil engagerer deltagerne på en helt særlig autentisk måde, sammenlignet med andre undervisningsformer. Et veldesignet læringsspil kan involvere mange deltagere på een gang og kan næsten uden en moderators mellemkomst give feedback, invitere til refleksion, og skabe erindringsværdige oplevelser, der nemt kan kobles til praksis.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/14 → 31/12/14 |
Keywords
- learning, educational science and teaching