Tværsproglighed i læreruddannelsen

  • Klimaszyk, Petra (Co-researcher)
  • Pettersson, Maria Pia (CoPI)
  • Kjærbæk, Laila (Principle researcher)
  • Busch, Sofia Esmann (Co-researcher)
  • Andersen, Line Krogager (Co-researcher)
  • Daugaard, Line Møller (Co-researcher)
  • Morollón Martí, Natalia (Co-researcher)
  • Löbl, Stephanie Kim (Co-researcher)
  • Jacobsen, Susanne Karen (Co-researcher)
  • Fischer-Rasmussen, Anne-Marie (Co-researcher)
  • Hauge, Nina (Co-researcher)
  • Hansen, Camilla Franziska (Co-researcher)
  • Hjarnø, Gitte (Co-researcher)
  • Smith-Sivertsen, Merete (Co-researcher)
  • Bruntt, Karen Lassen (Co-researcher)
  • Christensen, Bodil (Co-researcher)

Project Details

Description

Forskning viser, at hvis man arbejder tværsprogligt i undervisningen, så lærer man hurtigere og mere effektivt nye sprog. Det er baggrunden for det nye udviklingsprojekt, der vil implementere den viden i undervisningen på læreruddannelsen på Professionshøjskolen Absalon.
Projektets overordnede formål er at omsætte og udbrede forskningsbaseret viden om tværsproglig didaktik gennem et landsdækkende udviklingsarbejede i tæt samarbejde mellem professionshøjskoler, grundskoler og Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet (SDU).
Professionshøjskolen Absalon er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
StatusFinished
Effective start/end date01/02/2130/06/22

Collaborative partners

  • University of Southern Denmark (lead)
  • UCL University College
  • University College South Denmark
  • University College Copenhagen
  • University College of Nothern Denmark

Keywords

  • learning, educational science and teaching