Project Details
Description
Dette forsknings- og udviklingsprojekt er organiseret som et samarbejde mellem UCN (Charlotte Madsen) og Aalborg Kommune, hvor 3 deltagende skoler på forskellige måder arbejder med at udvikle en mere fællesskabende praksis i skolen.
Målet er at udvikle ny viden og erfaringer med, hvordan undervisningen kan tilrettelægges og gennemføres på måder, så flere elever på forskellige måder kan deltage og bidrage.
Projektet består af forskellige delprojekter. Der er bl.a. fokus på, hvordan man kan udvikle den almene undervisning, så der skabes flere deltagelsesmuligheder.
En anden del af projektet undersøger, hvordan man kan inddrage og nytænke specialpædagogikken, så den bidrager til en fællesskabende praksis.
Endelige udforskes der, hvordan undervisningen kan udvikles på en måde, så også elever, der er fagligt stærke, er beskrevet som højtbegavede eller med særlige forudsætninger, både kan udfordres, understøttes og inkluderes.
Projektet er organiseret som et samarbejde, hvor lærere og vejledere fra forskellige folkeskoler samarbejder om at udvikle undervisning med flere deltagelsesmuligheder, så eleverne kan deltage og bidrage på forskellige måder.
Det er forventningen, at projektet bidrager med viden om, hvordan man kan udvikle og organisere fællesskabende læreprocesser i skolen, og at der udvikles konkrete ideer, indsatser og didaktiske greb, der kan understøtte lærere og pædagoger i den daglige praksis ift. også at understøtte og inkludere elever, som er beskrevet som højtbegavede, med ”særlige forudsætninger” eller med et stort fagligt overskud.
Målet er at udvikle ny viden og erfaringer med, hvordan undervisningen kan tilrettelægges og gennemføres på måder, så flere elever på forskellige måder kan deltage og bidrage.
Projektet består af forskellige delprojekter. Der er bl.a. fokus på, hvordan man kan udvikle den almene undervisning, så der skabes flere deltagelsesmuligheder.
En anden del af projektet undersøger, hvordan man kan inddrage og nytænke specialpædagogikken, så den bidrager til en fællesskabende praksis.
Endelige udforskes der, hvordan undervisningen kan udvikles på en måde, så også elever, der er fagligt stærke, er beskrevet som højtbegavede eller med særlige forudsætninger, både kan udfordres, understøttes og inkluderes.
Projektet er organiseret som et samarbejde, hvor lærere og vejledere fra forskellige folkeskoler samarbejder om at udvikle undervisning med flere deltagelsesmuligheder, så eleverne kan deltage og bidrage på forskellige måder.
Det er forventningen, at projektet bidrager med viden om, hvordan man kan udvikle og organisere fællesskabende læreprocesser i skolen, og at der udvikles konkrete ideer, indsatser og didaktiske greb, der kan understøtte lærere og pædagoger i den daglige praksis ift. også at understøtte og inkludere elever, som er beskrevet som højtbegavede, med ”særlige forudsætninger” eller med et stort fagligt overskud.
Status | Finished |
---|---|
Effective start/end date | 01/04/22 → 02/09/24 |
Keywords
- public school
- differentiated instruction