Project Details
Description
Studerende udtrykker, at det er paradoksalt, at de skal lære at samarbejde tværprofessionelt ved at skrive opgave sammen og ikke ved i højere grad at øve sig praktisk. Forskning peger da også på, at tværprofessionelt samarbejde læres ved sammen at øve sig praktisk og have et professionsfagligt borgercentreret ansvar (Nielsen CS 2017). Studenterevalueringer af tværprofessionel undervisningspraksis viser, at studerende efterspørger mere casebaseret undervisning og øvelser, der understøtter deres kommende fælles praksis (Bager, 2019).
Projektets formål er at udvikle tværprofessionelle simulationskoncepter med fokus på patient-, borgerorienteret rehabilitering, lindring, sundhedsfremme, behandling og forebyggelse.
Ambitionen er at udvikle, idé såvel som afprøvning i praksis, tværprofessionelle simulations-scenarier, som går på tværs af professionuddannelsers professions lokaler.
Projektets formål er at udvikle tværprofessionelle simulationskoncepter med fokus på patient-, borgerorienteret rehabilitering, lindring, sundhedsfremme, behandling og forebyggelse.
Ambitionen er at udvikle, idé såvel som afprøvning i praksis, tværprofessionelle simulations-scenarier, som går på tværs af professionuddannelsers professions lokaler.
Short title | Simulation & VR |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 02/01/20 → 31/12/22 |
Collaborative partners
- Region Midt
- Aarhus University
Keywords
- education, professions and jobs