Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen

Project Details

Description

Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen

Læremiddel.dk gennemfører i samarbejde med Alinea, Egmont undersøgelser af elever og læreres brug af Matematikfessor i undervisningen på forskellige trin. Undersøgelsen har særligt fokus på, hvordan adaptiviteten i Matematikfessor fungerer og bruges.
Formålet med undersøgelsen er at generere viden om:
• Hvordan lærere lader MatematikFessor indgå i deres undervisning, herunder hvilke dele af faget og forløbene læremidlet anvendes i forhold til, hvordan læreren rammesætter brugen af læremidlet, vejleder eleverne under arbejdet med MatematikFessor, samler op og anvender/supplerer læremidlets feedback og evaluering.
• Læreres overvejelser og ønsker til en revideret version af læremidlet.
• Elevernes interaktion med MatematikFessor og oplevelse (motivation, mestringsoplevelse) ved at arbejde med MatematikFessor.
StatusFinished
Effective start/end date01/08/2130/04/22

Collaborative partners

  • Læremiddel.dk (lead)
  • University of Southern Denmark
  • Forlaget Alinea

Keywords

  • learning, educational science and teaching