Undersøgelse af optimeringstiltag for at øge konverteringen på webshop

Project Details

Description

Projektet har til formål at øge de studerendes kompetencer indenfor dataanalyse, målgruppeanalyse og afprøve tillært viden om hjemmesider og Google Analytics, og koble disse med en forretningsforståelse. Danmarks største forhandler af golfudstyr, Golf Experten, er brugt som case virksomhed, for at få real time data, som de studerende kan bruge i deres analyser.

Der blev arbejdet med følgende problemformulering:

Hvordan kan Golf Experten optimere konverteringen på www.golfexperten.dk?
· Hvordan kan Golf Experten optimere webshoppens struktur, således kunder med større lethed finder de produkter, de søger?
· Hvordan kan Golf Experten optimere både kategori- og produktsiderne, så kunderne med større sandsynlighed ligger varen i kurv?
· Hvordan kan Golf Experten optimere sin check-out face og dermed sikre den endelige konvertering?

Der blev gennemført 10 projekter med 17 studerende.
StatusFinished
Effective start/end date02/01/1826/01/18