Formål: Projektets formål er at fremme voksne kursister med ordblindhed og andre svage læsere udbytte af voksenuddannelse og dermed deres muligheder for deltagelse i aktiviteter, som er væsentlige for deres livssituation. Det skal ske gennem et kompetenceløft af underviserne i voksenuddannelserne.
Produkter: Vi ønsker at producere film, der viser, hvordan undervisere i voksenuddannelser i praksis kan arbejde med kursisternes funktionelle læsning og skrivning igennem brug af forskningsbaserede neuroaffektive metoder og metoder til mentalisering. Metoder, som er afgørende for kursisternes udbytte, fordi de bl.a. giver indsigt i egne vanskeligheder samt større tryghed og ro i undervisningssituationer. Derfor er metoderne væsentlige i etablering af god læring i regi af voksenundervisning.
Målgruppe: Målgruppen er primært undervisere af kursister med ordblindhed og svage læsere på voksenuddannelserne; sekundært undervisere på FGU og Erhvervsskoler.
Key findings
Film der viser, hvordan undervisere i voksenuddannelser i praksis kan arbejde med kursisternes funktionelle læsning og skrivning igennem brug af forskningsbaserede neuroaffektive metoder og metoder til mentalisering.