Project Details
Description
Fra den Skjulte Forsyning til den ”Virkelige Verden” – Visualisering af forsyningens infrastruktur og data med Cross Reality (xR) teknologi for at skabe transparens i den danske fortælling om vand.
Det er en ansøgning, der involverer flere partnere fra vandindustrien. Det er helt konkret Skanderborg Forsyning, AVK, Frontmatec og Silhorko.
Projektets formål er at uddybe fortællingen omkring dansk vand til primært skoleelever. Her byder VIA ind med viden og kompetencer fra læreuddannelsen i form af hvad der allerede eksisterer og hvad der virker i klasserne, men også i forhold til at få prøvet tingene af. Derudover har vi vores ICT ingeniører, der kommer til at stå for en stor del af programmeringen, samt arbejde med at gøre data forståelige. Virksomhederne byder primært ind med viden indenfor deres område.
Der eksisterer en side, der hedder vandetsvej.dk. Vi regner med at bruge den viden der ligger der som udgangspunkt, da det vi laver bliver nedslagspunkter i den fortælling. Teknologien vi anvender er ikke defineret endnu, men da vi snakker skoleklasser, så er vores umiddelbare bud at det nok bliver noget med telefoner/tablets. Dog har vi ikke udelukket noget på forhånd. Men tænk nedslagspunkter primært med fokus på at visualisere skjulte ting ”on site” som f.eks rør i jorden, data, strømme etc. Sekundært vil det også skulle bruges af virksomhederne til at fortælle historien overfor kunderne ”off site”
The Animation Workshop og Arsenalet kan være med til at skabe en visuel identitet for projektet og skabe den samlede historiefortælling. Det kan være i form af små animationer, 3d modellering, interaktioner etc. I forhold til 3d modellering, så er mit skud vi snakker 2 nedslagspunkter. Et vandværk (Vi har noget geometri) og evt., en lille del af en vandforsyning.
Projektet er planlagt til at løbe over 2 år fra oktober 2019 til udgangen af 2021.
Det er en ansøgning, der involverer flere partnere fra vandindustrien. Det er helt konkret Skanderborg Forsyning, AVK, Frontmatec og Silhorko.
Projektets formål er at uddybe fortællingen omkring dansk vand til primært skoleelever. Her byder VIA ind med viden og kompetencer fra læreuddannelsen i form af hvad der allerede eksisterer og hvad der virker i klasserne, men også i forhold til at få prøvet tingene af. Derudover har vi vores ICT ingeniører, der kommer til at stå for en stor del af programmeringen, samt arbejde med at gøre data forståelige. Virksomhederne byder primært ind med viden indenfor deres område.
Der eksisterer en side, der hedder vandetsvej.dk. Vi regner med at bruge den viden der ligger der som udgangspunkt, da det vi laver bliver nedslagspunkter i den fortælling. Teknologien vi anvender er ikke defineret endnu, men da vi snakker skoleklasser, så er vores umiddelbare bud at det nok bliver noget med telefoner/tablets. Dog har vi ikke udelukket noget på forhånd. Men tænk nedslagspunkter primært med fokus på at visualisere skjulte ting ”on site” som f.eks rør i jorden, data, strømme etc. Sekundært vil det også skulle bruges af virksomhederne til at fortælle historien overfor kunderne ”off site”
The Animation Workshop og Arsenalet kan være med til at skabe en visuel identitet for projektet og skabe den samlede historiefortælling. Det kan være i form af små animationer, 3d modellering, interaktioner etc. I forhold til 3d modellering, så er mit skud vi snakker 2 nedslagspunkter. Et vandværk (Vi har noget geometri) og evt., en lille del af en vandforsyning.
Projektet er planlagt til at løbe over 2 år fra oktober 2019 til udgangen af 2021.
Layman's description
Projekt om visualiering af vandforsyning
Acronym | VUPD |
---|---|
Status | Curtailed |
Effective start/end date | 01/10/19 → 01/10/19 |
Collaborative partners
- Dupondi Studio
- AVK Danmark
- Silhorko-Eurowater A/S
- Skanderborg Forsyning
- The Animation Workshop (lead)
Keywords
- aesthetics, design and media
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.