Abstract
I denne artikel vil jeg først kort redegøre for Austring og Sørensens beskrivelse af de tre læringsmåder og argumentere for, hvorfor den æstetiske læringsmåde er et særligt velegnet afsæt for inklusionsarbejde i Den danske Folkeskole. Dette opfølges af en kort teoretisk argumentation for dramapædagogikkens didaktiske
potentialer. I artiklens anden del præsenteres og reflekteres over udvalgte praksiseksempler fra et udviklingsarbejde om brug af æstetiske læreprocesser i det tværfaglige samarbejde om den understøttende undervisning.
potentialer. I artiklens anden del præsenteres og reflekteres over udvalgte praksiseksempler fra et udviklingsarbejde om brug af æstetiske læreprocesser i det tværfaglige samarbejde om den understøttende undervisning.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 7 |
Journal | Liv I Skolen |
Volume | 20 |
Issue number | 3 |
Pages (from-to) | 66-73 |
Number of pages | 8 |
ISSN | 1398-2613 |
Publication status | Published - 1 Oct 2018 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- aesthetics, design and media
- schools, courses and institutions
- children and youth