Æstetiske læringsprocesser som ramme for etablering af inklusionsarbejde i Folkeskolen

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

I denne artikel vil jeg først kort redegøre for Austring og Sørensens beskrivelse af de tre læringsmåder og argumentere for, hvorfor den æstetiske læringsmåde er et særligt velegnet afsæt for inklusionsarbejde i Den danske Folkeskole. Dette opfølges af en kort teoretisk argumentation for dramapædagogikkens didaktiske
potentialer. I artiklens anden del præsenteres og reflekteres over udvalgte praksiseksempler fra et udviklingsarbejde om brug af æstetiske læreprocesser i det tværfaglige samarbejde om den understøttende undervisning.
Original languageDanish
Article number7
JournalLiv I Skolen
Volume20
Issue number3
Pages (from-to)66-73
Number of pages8
ISSN1398-2613
Publication statusPublished - 1 Oct 2018

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • aesthetics, design and media
  • schools, courses and institutions
  • children and youth

Cite this