Æstetiske processer i daginstitutionen - aktionsforskningsinspireret projekt hvor pædagoger og kunstnere samarbejder

Research output: ThesisPhDResearchpeer-review

6 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikelbaserede afhandling undersøger æstetik som den sensitive erfaring og
-erkendelse og med dette et perspektiv, der åbner æstetikken i daginstitutioner til at omfatte fornemmelser, anelser, samvær, samspil, leg, betydning og erfaringer af noget mere. Afhandlingen knytter sig til udviklingsprojektet Europæiske Kulturbørn, men er et selvstændigt aktionsforskningsinspireret projekt. Projektet søger at udfordre pædagogers æstetisk-reflekterende tilgang og aktioner med æstetiske processer gennem et samarbejde med kunstnere i daginstitutionens miljø.
Original languageDanish
QualificationDoctor of Philosophy
Awarding Institution
  • VIA
  • University of Southern Denmark
Supervisors/Advisors
  • Toft, Herdis, Supervisor, External person
Thesis sponsors
Award date4 Apr 2019
Publisher
Publication statusPublished - 4 Apr 2019

Keywords

  • daycare institutions
  • learning, educational science and teaching
  • aesthetics, design and media

Cite this