Æstetiske processer i daginstitutionen - aktionsforskningsinspireret projekt hvor pædagoger og kunstnere samarbejder

Research output: Book/Report/PhD thesisPhD thesisResearchpeer-review

422 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikelbaserede afhandling undersøger æstetik som den sensitive erfaring og
-erkendelse og med dette et perspektiv, der åbner æstetikken i daginstitutioner til at omfatte fornemmelser, anelser, samvær, samspil, leg, betydning og erfaringer af noget mere. Afhandlingen knytter sig til udviklingsprojektet Europæiske Kulturbørn, men er et selvstændigt aktionsforskningsinspireret projekt. Projektet søger at udfordre pædagogers æstetisk-reflekterende tilgang og aktioner med æstetiske processer gennem et samarbejde med kunstnere i daginstitutionens miljø.
Original languageDanish
PublisherInstitut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Number of pages183
Publication statusPublished - 4 Apr 2019

Keywords

  • daycare institutions
  • aesthetics, design and media
  • learning, educational science and teaching

Cite this