18 undervisningsforløb til historie i grundskolen

Tanja Maria Andersen, Nikolaj Petersen (Editor), Jens Aage Poulsen (Editor), Charlotte Amalie Falk Hvilshøj (Editor)

    Research output: Other contributionTeaching material

    Abstract

    Undervisningsforløb i historie udviklet til HistorieLabs hjemmeside for at hjælpe og inspirere lærere i grundskolen inden for rammerne af forenklede Fælles Mål. Alle forløbene indeholder lektionsplaner, hvor de forenklede fælles mål er omsat til læringsmål og undervisningsaktiviteter. Mange af dem indeholder også printklare elevopgaver og tekster. Forløbene kan downloades i Word-format og der er mulighed for, at lærerne selv kan tilpasse indholdet efter deres egne behov.

    Forløbene har følgende titler - i parentes angives hvilke klassetrin, de retter sig mod:

    1) Seje gutter i kanonen (3.-4. klasse)

    2) History & Music (7.-9. klasse)

    3) Mit historiske hjem (5.-6. klasse)

    4) Historiebrug (7.-9. klasse)

    5) Menneskerettigheder (7.-9. klasse)

    6) Verdenshistorien (3.-4. klasse)

    7) Demokrati (7.-9. klasse)

    8) Enevælde - hvornår? (7.-9. klasse)

    9) Berlinmuren (7.-9. klasse)

    10) Mit historiske hjem (3.-4. klasse)

    11) Julemandens historie (3.-4. klasse)

    12) Hellig krig (7.-9. klasse)

    13) Kildekursus 1 (7.-9. klasse)

    14) Danskhed på vers (7.-9. klasse)

    15) Jeopardymester i folkedrab (7.-9. klasse)

    16) Kanonen er ladet med (7.-9. klasse)

    17) Så er freden forbi (7.-9. klasse)

    18) Hvad skal vi med skolen? (5.-6. klasse)

    Original languageDanish
    Publication date2016
    Publication statusPublished - 2016

    Cite this