A Gift or a Challenge? Establishing collaboration between teachers and researchers

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearchpeer-review

4 Downloads (Pure)

Abstract

I artiklen arbejder vi med det empiriske materiale indsamlet under den første fase i GreenEdTech. Vi så dataene gennem linsen af ​​forskellige antropologiske teorier om, hvordan relationer etableres eller benægtes. Ud fra banebrydende bidrag om gaven (fx. Mauss, 2014) undersøger vi, hvordan vores invitation til at samarbejde til tider blev opfattet som en velkommen gave, og dermed etablerede samarbejdsbånd. På andre tidspunkter har de krav, der stilles til skolerne gennem den store kompleksitet i vores projekt og dets mål for radikal pædagogisk transformation, i stedet formet utilsigtede fortolkninger af vores projekt som en udfordring mere end en gave.
Alligevel cirkulerede andre mere konkrete gaver eller udfordringer også i forhandlingerne. Kaffe, kylling/bacon sandwich eller endda klager over manglen på direkte pengekompensation blev rejst. I disse verdslige, men komplekse og mangefacetterede udvekslinger, inspireret af Bourdieu, diskuterer vi, hvordan en mere strategisk følelse af gaver og udfordringer kommer op i materialet, da både praktikere og forskere (under)bevidst arbejdede med forskellige positioner i de møder, de har med hinanden.
Translated title of the contributionEn gave eller en udfordring?: Etablering af samarbejde mellem lærere og forskere
Original languageEnglish
Publication dateSept 2023
Number of pages18
Publication statusPublished - Sept 2023
EventOxford Ethnography & Education 2023 - New College, Oxford University, Oxford, United Kingdom
Duration: 4 Sept 20236 Sept 2023

Conference

ConferenceOxford Ethnography & Education 2023
LocationNew College, Oxford University
Country/TerritoryUnited Kingdom
CityOxford
Period04/09/2306/09/23

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • quantitative method
  • cooperation

Cite this