Aarhus - We have a Problem

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthology

Abstract

Dette kapitel tager udgangspunkt i en case fra det virkelige liv, nemlig det trafikale knudepunkt ved Dokk1 i Aarhus. Det gjorde vi til genstand for en workshop på FabLearn 2018 i Trondheim. Det interessante var, at deltagerne var gode til at komme med løsningsforslag på casens ondartede problem, men dårlige til at didaktisere den. Disse to aspekter – Wicked Problems og iscenesættelsen af dem i undervisningen – er omdrejningspunktet for dette kapitel, hvor vi samler op på de didaktiske udfordringer, der ligger i at omsætte designcirklens procesmodel til et didaktisk design. Til sidst laver vi en perspektivering til læreruddannelsens udmøntning af denne problematik.
Original languageDanish
Title of host publicationLærer i designprocesser
EditorsSteen Lembcke
PublisherDafolo
Publication date22 Apr 2020
ISBN (Print)9788771605051
Publication statusPublished - 22 Apr 2020

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this

Fibiger, J., & Lembcke, S. (2020). Aarhus - We have a Problem. In S. Lembcke (Ed.), Lærer i designprocesser Dafolo.