Abstract

Indledning
Vi oplever, som undervisere, fortsat et behov for fokus, forbedring og udvikling af den eksisterende
onlinedidaktik i forbindelse med online undervisning på Efter- og videreuddannelsen i UCSYD.
Vores erfaring er, at der under og efter Covid-19 nedlukningen i 2020 har været mere fokus på muligheden
for onlineundervisning som et fleksibelt, alternativt undervisningstilbud på flere af vores uddannelser og
kurser. Vi oplever det udviklede onlineformat som et særdeles relevant, alternativt tilbud for mange
studerende i vores aftagergruppe.
Det er vores vision at etablere en forankring af onlinedidaktikken til gavn for fremtidens studerende ved UCSYD. En onlinedidaktik der vil understøtte og styrke læringsudbyttet i fleksible online læringsformater
herunder den sociale dimension i det online læringsrum. Desuden en didaktik udviklet med fokus på
læringsudbyttet for studerende med læse/skrivevanskeligheder i uddannelsesforløbene.
UCSYD har i dette forsknings- og udviklingsforløb testet onlinedidaktikkens anvendelse på
diplomuddannelsen i ledelse på modulerne; ”Det personlige lederskab og forandring”, ”Ledelse og
Coaching” og på et diplommodul i Erhvervspædagogik: ”Videnskabsteori i Erhvervspædagogisk Praksis”,
samt på valgmodulet: ”Interkulturel Vejledning” og på AVG-forløbet: ”Didaktik og undervisningsmetode”.
Original languageDanish
Place of PublicationEsbjerg
PublisherUC SYD
Number of pages55
Publication statusPublished - 1 Mar 2024

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this