At åbne "den sorte boks" - mavefornemmelser eller formaliseret viden: en undersøgelse af, hvad der karakteriserer den gode praksis i arbejdet med inklusion og fastholdelse af udsatte unge i uddannelse og beskæftigelse

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen formidler erfaringer fra et projekt om den gode praksis i forbindelse med inklusion og fastholdelse af udsatte unge i uddannelse og beskæftigelse. Arbejdet med de udsatte unge er tilsyneladende så magfoldigt, at det ikke kan sættes på en fælles formel. De virksomme løsninger i arbejdet med de unge er ikke alene personlige, de er også kontekstafhængige. Det betyder, at det er svært at formalisere generelle metoder og handlemåder for arbejdet med de udsatte unge. Derfor forudsætter den gode praksis en refleksiv praktiker.
Original languageDanish
JournalTidsskrift for Socialpædagogik
Issue number1
Number of pages11
ISSN1398-3717
Publication statusPublished - Jun 2011

Keywords

  • socially endangered youth
  • inclusion

Cite this