Projects per year
Abstract
Som del af Human First partnerskabet, er der i indsatsområdet sammenhæng mellem teori og praksis blevet gennemført et forskningsprojekt om støttende transitionsdidaktiske tiltag i overgangen fra studieliv til arbejdsliv. I projektet blev et nyt tværprofessionelt refleksionsrum for nyuddannede nyansatte udviklet og udforsket. I denne video, "At etablere et refleksionsrum for nyuddannede", fortæller to af deltagerne om deres anbefalinger og erfaringer med at få etableret et sådan læringsrum.
Overordnet viser projektet, at et refleksionsrum for nyuddannede kan bidrage med et trygt læringsrum, der både giver mulighed for at dele det, der kan være svært som ny samt mulighed for at få indblik i og kendskab til hinandens fagligheder. Dette initiativ blev afprøvet og evalueret i i 2022-2023 og implementeret i 2024.
Overordnet viser projektet, at et refleksionsrum for nyuddannede kan bidrage med et trygt læringsrum, der både giver mulighed for at dele det, der kan være svært som ny samt mulighed for at få indblik i og kendskab til hinandens fagligheder. Dette initiativ blev afprøvet og evalueret i i 2022-2023 og implementeret i 2024.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 26 May 2024 |
Media of output | Online |
Size | 6:11 |
Publication status | Published - 26 May 2024 |
Keywords
- theory-practice
- professional bachelor programmes
- professional didactics
Projects
- 1 Finished
-
Human First - Transitionscurriculum. Sammenhæng mellem teoretisk uddannelse og praktisk uddannelsesforløb
Lang, N. R. (Principle researcher), Andersen, A. B. (Principle researcher), Møller, M. K. (Principle researcher), Lindelof, D. (Principle researcher), Schou, A. S. B. (Co-researcher), Christensen, E. H. (Co-researcher), Stenholt, B. V. (Co-researcher), Højgaard, M. (Co-researcher), Koch, K. V. (Co-researcher) & Mathiesen, K. B. (Co-researcher)
30/06/20 → 31/12/23
Project: Research
File