Abstract

Som del af Human First partnerskabet, er der i indsatsområdet sammenhæng mellem teori og praksis blevet gennemført et forskningsprojekt om støttende transitionsdidaktiske tiltag i overgangen fra studieliv til arbejdsliv. I projektet blev et nyt tværprofessionelt refleksionsrum for nyuddannede nyansatte udviklet og udforsket. I denne video, "At etablere et refleksionsrum for nyuddannede", fortæller to af deltagerne om deres anbefalinger og erfaringer med at få etableret et sådan læringsrum.
Overordnet viser projektet, at et refleksionsrum for nyuddannede kan bidrage med et trygt læringsrum, der både giver mulighed for at dele det, der kan være svært som ny samt mulighed for at få indblik i og kendskab til hinandens fagligheder. Dette initiativ blev afprøvet og evalueret i i 2022-2023 og implementeret i 2024.
Original languageDanish
Publication date26 May 2024
Media of outputOnline
Size6:11
Publication statusPublished - 26 May 2024

Keywords

  • theory-practice
  • professional bachelor programmes
  • professional didactics

Cite this