At innovere med hjertet. Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. - afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt på VIA University College 2013-2015

Research output: Book/Report/clinical guidelinesAnthologyResearchpeer-review

27 Downloads (Pure)

Abstract

Igennem fænomenologisk aktionsforskning i 2 professionsuddannelser i Danmark, var formålet specifikt at undersøge, hvorledes man kan forstå forholdet mellem forundring og filosofisk undren og innovation- og entreprenørskabsprocesser indenfor menneskefagene.
Undersøgelsens resultat, som denne afrapportering præsenterer, giver indblik i, hvorledes undrings-drevne dialog- og refleksionsformer kan skabe nogle nye og anderledes innovations- og entreprenørskabs-forståelser, deraf følgende nye og anderledes undervisningstilgange i innovation- og entreprenørskabsundervisning samt et mere eksistentiel-fænomenologisk syn på forholdet mellem teori og praksis i en professionsuddannelse.
Original languageDanish
PublisherAalborg Universitetsforlag
Number of pages234
ISBN (Electronic)978-87-996260-7-6
Publication statusPublished - 17 Jan 2017

Keywords

  • innovation and entrepreneurship

Cite this