At smage sin egen medicin. Skoleledelsers arbejde med feedback på egen ledelsespraksis.

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    Artiklen stiller skarpt på skolelederes arbejde med data og data-drevet feedback på egen praksis. Konkret tager artiklen udgangspunkt i forløb fra Odense Kommune i efteråret 2015, hvor 6 skoler har afprøvede evalueringsredskabet CALL-DK, som giver skoleledelserne data og feedback på ledelsespraksisser og samarbejdsformer på deres skole. Erfaringerne fra pilotprojektet viser, at det at få systematiske data og feedback kan hjælpe til at skabe både overblik, men også et tiltrængt fokus og rum til refleksion over egen ledelsespraksis. Samtidig kræver det både tid og kapacitet til analyse og diskussion, hvis data skal omsættes til fund og viden, der opleves som meningsfulde og brugbare i udvikling af egen ledelsespraksis.

    Original languageDanish
    JournalSkolen i morgen
    Volume19
    Issue number5
    Pages (from-to)9-12
    Number of pages3
    ISSN1397-7458
    Publication statusPublished - 2016

    Keywords

    • public school

    Cite this