Abstract
På modul 10 i 2008-uddannelsen er temaet den akutte og kritisk syge patient og herunder den døende patient. I artiklen beskrives overvejelser over denne undervisning i Færdighedslaboratoriet. Her skabes et rum, hvor de studerende er i en vekslen mellem fælles refleksion, hvor belægget hentes i den læste teori og en afprøvning af teoriernes anbefalinger i praksis. Oplevelserne i Færdighedslaboratoriet og evalueringerne efter det i forsommeren nyligt overstået modul 10 på Sygeplejeskolen i Århus viser, at denne undervisningsform giver stort udbytte for de studerende og skaber en refleksion, der ville være vanskelig at skabe i klasserummet
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Uddannelsesnyt |
Volume | årgang 21 |
Issue number | nr. 3 september 2010 |
Pages (from-to) | 10-13 |
Number of pages | 4 |
ISSN | 1602-0162 |
Publication status | Published - 2010 |
Keywords
- disease, health science and nursing