Abstract
Hvilken forskningsbaseret viden kan identificeres om sammenhænge mellem matematiklæreres målorientering, elevers målorientering og elevernes læringsmæssige udbytte? Den nye skolereform i Danmark har skabt et øget fokus på mål i matematikundervisningen. Formålet med denne artikel er at
beskrive potentialer og udfordringer ved mål i matematikundervisning. Artiklen er en sammenfatning af et systematisk review om målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning og stiller skarpt på hvordan elevers opfattelser af målstrukturer i klasserummet har indflydelse på deres målorientering.
Der identificeres fire temaer fra den internationale forskning som relateres til skolereformen.
beskrive potentialer og udfordringer ved mål i matematikundervisning. Artiklen er en sammenfatning af et systematisk review om målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning og stiller skarpt på hvordan elevers opfattelser af målstrukturer i klasserummet har indflydelse på deres målorientering.
Der identificeres fire temaer fra den internationale forskning som relateres til skolereformen.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | MONA |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 7-23 |
Number of pages | 17 |
ISSN | 1604-8628 |
Publication status | Published - 2015 |
Keywords
- mathematics