Børneperspektiver i evaluering af læreplaner i daginstitutioner

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearch

2 Downloads (Pure)

Abstract

I oplægget præsenteres et aktuelt forskningsprojekt, som undersøger, hvorledes børneperspektiver konstrueres og anvendes i en kommunes evalueringspraksis i forbindelse med evaluering af pædagogiske læreplaner i daginstitutioner. Projektets datagrundlag hentes fra observationer, interview og dokumentanalyser på forvaltningsniveau, de involverede ledelseslag samt praksis på institutionsniveau. Projektet foregår i regi af VIA, Forskningsprogrammet: Evaluering, dokumentation og evidens. De foreløbige resultater peger i retning af, at børneperspektiver - trods mange gode viljer - fremtræder som et både meget varieret og implicit fænomen i pædagogisk evaluering.
Original languageDanish
Publication date16 Sep 2017
Publication statusPublished - 16 Sep 2017
EventDansk evalueringsselskabs årskonference 2017: Skaber evaluering værdi - kolding
Duration: 14 Sep 201716 Sep 2017
http://www.danskevalueringsselskab.dk/konference-2017-0

Conference

ConferenceDansk evalueringsselskabs årskonference 2017
Locationkolding
Period14/09/1716/09/17
Internet address

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this