Abstract
I oplægget præsenteres et aktuelt forskningsprojekt, som undersøger, hvorledes børneperspektiver konstrueres og anvendes i en kommunes evalueringspraksis i forbindelse med evaluering af pædagogiske læreplaner i daginstitutioner. Projektets datagrundlag hentes fra observationer, interview og dokumentanalyser på forvaltningsniveau, de involverede ledelseslag samt praksis på institutionsniveau. Projektet foregår i regi af VIA, Forskningsprogrammet: Evaluering, dokumentation og evidens. De foreløbige resultater peger i retning af, at børneperspektiver - trods mange gode viljer - fremtræder som et både meget varieret og implicit fænomen i pædagogisk evaluering.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 16 Sept 2017 |
Number of pages | 25 |
Publication status | Published - 16 Sept 2017 |
Event | Dansk evalueringsselskabs årskonference 2017: Skaber evaluering værdi - kolding Duration: 14 Sept 2017 → 16 Sept 2017 http://www.danskevalueringsselskab.dk/konference-2017-0 |
Conference
Conference | Dansk evalueringsselskabs årskonference 2017 |
---|---|
Location | kolding |
Period | 14/09/17 → 16/09/17 |
Internet address |
Keywords
- schools, courses and institutions