Børns forskellige roller i skolen og det at være og kunne

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Kaptiltet tager udgangspunkt i betragtningen om, at det gode skoleliv i høj grad relaterer sig til elevens oplevelse af mening samt oplevelse af at være nogen og at kunne noget. Kapitlet belyser tre betydningsfulde roller, som børn og unge skal udfylde i skolen - rollen som arbejder, rollen som leger og rollen som selvhjulpen - samt de faktorer, som spiller ind på børn og unges muligheder for at udfylde disse roller.
Original languageDanish
Title of host publicationEn skole i bevægelse : læring, trivsle og sundhed
EditorsAnette Schulz, Jesper von Seelen
Number of pages16
Place of PublicationKbh.
PublisherAkademisk Forlag
Publication dateOct 2017
Pages81-96
ISBN (Print)978-87-500-5100-8
Publication statusPublished - Oct 2017
EventKonference i skolereformens fodspor: Læring, trivsel og sundhed -
Duration: 1 Nov 20171 Nov 2017
https://www.ucsyd.dk/forskning/videncenter-for-sundhedsfremme/artikel/i-skolereformens-fodspor-konference-1/

Conference

ConferenceKonference i skolereformens fodspor
Period01/11/1701/11/17
Internet address

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • health, nutrition and quality of life

Cite this