Børns udvikling som deltagelse i daginstitutionens hverdagsliv

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthology

    Abstract

    Via teoretiske greb fra den kritiske psykologi og empiriske eksempler fra et barns deltagelse og udvikling i vuggestuens hverdag, illustreres hvordan pædagoger kan forstå udvikling som deltagelse i et hverdagsliv. I den forbindelse peges der særligt på hvordan børn udvikler sig med hinanden i fællesskaber og hvordan børnenes udvikling er flettet ind i de voksnes deltagelse og tilrettelæggelse. Endvidere belyses hvordan der didaktisk kan arbejdes med forskellige former for deltagelsesrum med børnene i daginstitutionen.
    Original languageDanish
    Title of host publicationBørns udvikling som deltagelse i daginstitutionens hverdagsliv
    EditorsChristian Aabro
    Number of pages12
    PublisherHans Reitzels Forlag
    Pages1
    Publication statusIn preparation - 15 Dec 2020

    Keywords

    • learning, educational science and teaching

    Cite this

    Munck, C. (2020). Børns udvikling som deltagelse i daginstitutionens hverdagsliv. Manuscript in preparation. In C. Aabro (Ed.), Børns udvikling som deltagelse i daginstitutionens hverdagsliv (pp. 1). Hans Reitzels Forlag.