Bachelorprojekt i læreruddannelsen: meningsfulde sammenhænge og pædagogisk intentionalitet

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearch

4 Downloads (Pure)

Abstract

I kontekst af to nye initiativer med PBB i læreruddannelsen, hhv. åben prøve og forløb frem mod denne i Aarhus og samarbejde med videncentre i Silkeborg, er de følgende spørgsmål blevet undersøgt:
* Hvad karakteriserer de lærerstuderendes erfaringer fra BA forløbet, herunder med de to ”nye initiativer ”?
* Hvilke udfordringer og muligheder kan identificeres?
*Oplever de studerende meningsfulde sammenhænge i bachelorforløbet/rammesat af de to initiativer, og i givet fald på hvilke måder?
* I hvilken grad og hvordan formulerer de studerende sig om (udvikling af) egen pædagogiske intentionalitet?
Original languageDanish
Publication date2019
Publication statusPublished - 2019
EventVidencenterdag - Profession & Uddannelse - VIA, Silkeborg, Denmark
Duration: 2 Dec 20192 Dec 2019

Seminar

SeminarVidencenterdag - Profession & Uddannelse
LocationVIA
Country/TerritoryDenmark
CitySilkeborg
Period02/12/1902/12/19

Keywords

  • teacher education

Cite this