Bedre trivsel for alle: et aktionsforskningsprojekt i skolens liv, nye åbninger for pædagogen i skolen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Projektet rammesætter samarbejdet mellem lærere og pædagoger i et inklusionsprojekt, der har eksperimenteret med ny praksis. den kritisk utopiske aktionsforskningsform synliggøre åbninger for pædagogerne. forfatterne pointerer, at det let kan ende med den traditionelle arbejdsdeling, hvor pædagogerne tager sig af det sociale, lærerne det faglige. i projektet lykkedes det at sammenkoble lærer- og pædagogfagligheden. et vigtigt element heri er, at de to fagligheder kunne mødes med henblik på drøftelser og refleksion i dagligdagen.
Original languageDanish
Article number7
JournalUnge Paedagoger
Volumeårg. 77
Issue number1
Pages (from-to)53-63
Number of pages9
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • children and youth

Cite this